Marknadens största urval
Snabb leverans

(Re-)Imagining New Media

- Techno-Imaginaries around 2000 and the case of "Piazza virtuale" (1992)

Om (Re-)Imagining New Media

The late 20th century was a formative phase in the history of digital media culture. The focus is on the works of the media artist group Van Gogh-TV, especially the historically very important interactive television project "Piazza virtuale" (1992).

Visa mer
  • Språk:
  • Engelska
  • ISBN:
  • 9783658328986
  • Format:
  • Häftad
  • Sidor:
  • 170
  • Utgiven:
  • 1. juni 2021
  • Utgåva:
  • 12021
  • Mått:
  • 208x147x14 mm.
  • Vikt:
  • 246 g.
  Fri leverans
Leveranstid: Okänt - saknas för närvarande
Förlängd ångerrätt till 31. januari 2025

Beskrivning av (Re-)Imagining New Media

The late 20th century was a formative phase in the history of digital media culture. The focus is on the works of the media artist group Van Gogh-TV, especially the historically very important interactive television project "Piazza virtuale" (1992).

Användarnas betyg av (Re-)Imagining New Media



Hitta liknande böcker
Boken (Re-)Imagining New Media finns i följande kategorier:

Gör som tusentals andra bokälskare

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få fantastiska erbjudanden och inspiration för din nästa läsning.