Köpvillkor

Betalning

Det är möjligt att betala med följande kort (ingen avgift):  Visa, Mastercard och Maestro.

 

Betalningen dras i svenska kronor (SEK).

 

Betalningsupplysningar krypteras i samarbete med Bambora och skickas via en säker SSL-förbindelse till banken.

Nedan följer en översikt över när beloppet dras/faktura skickas:

 

  • Köp av fysiska produkter (böcker och spel): Betalningen dras först när varan skickats.
  • Köp av e-böcker eller ljudböcker: Betalningen dras omedelbart efter att du mottagit ett mejl med en orderbekräftelse samt nedladdningslänk till produkten.
  • Köp av kombinerad order (fysiska produkter och e-böcker/ljudböcker): Betalningen dras först när de fysiska böckerna skickats.

 

Klarna

DinBokhandel.se samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig som kund en alternativ betalmetod. Med Klarna kan du välja direktbetalning. Betalinformation skickas ut via e-post av Klarna i samband med att din beställning skickas från vårt lager. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.

 

Fraktsätt

Alle e-böcker och ljudböcker kan laddas ner direkt efter köpet via länken i den utskickade orderbekräftelsen per mejl, eller från Logga in > ’Mina böcker’. Därav tillkommer ingen frakt.

 

För fysiska produkter anges leveranstiden för den enskilda produkten. Detta är vanligtvis 1-2 arbetsdagar. Leveranskostnaden beror på den sammanlagda vikten av din order. Vi erbjuder frakt via PostNord, Early Bird, Schenker och BudBee.


Extra fraktavgift 

Om paketet inte kunnat levereras på grund av felaktiga uppgifter (t.ex. fel adress eller fel namn i trappuppgång/på dörr) dras en returkostnad på 49 kr.
Om paketet levererats till en box och inte blivit upphämtat inom sju dagar så dras en returkostnad på 39 kr. Detta gäller också vid felaktigt angivna telefonnummer eller telefonnummer som inte är svenska.

 

Åldersgräns

Du måste vara minst 18 år för att göra ett köp på DinBokhandel.se. Genom att acceptera dessa villkor bekräftar du att du är 18 år fyllda. 

 

30 dagars retur- och ångerrätt vid privatköp

För fysiska produkter erbjuds en ångerrätt på 30 dagar från leverans av produkten. Innan tidsfristen löper ut måste vi meddelas om återbudet i ett entydigt meddelande. Använd ångerblanketten som finns här. Varan ska returneras inom 14 dagar från det datum då meddelandet skickas i samband med återbudet. Kunden ansvarar själv för varan under returen så varan ska packas ordentligt. Kunden står själv för porto vid retur och paketet ska skickas med ett försändelse-ID så att paketet kan spåras.

 

Returadress:

StjärnDistribution AB
Book Solutions ApS
Lövåsvägen 26, port: 3
791 45 FALUN

 

När ett köp ångras återbetalas hela beloppet. Så snart vi har fått tillbaka varan eller dokumentation om att den har returnerats så överförs pengarna till det betalkort som användes i samband med beställningen.

 

Kom ihåg att bifoga orderbekräftelsen och retursedeln, att packa varan ordentligt och skicka den med ett försändelse-ID så att du har dokumentation om leveransen. Observera att vi inte accepterar paket som skickas med postförskott.

 

Observera att du kan förlora ditt belopp, helt eller delvis, om varans värde har försämrats på grund av att artikeln har hanterats på ett annat sätt än vad som är nödvändigt för att bestämma artikelns typ och egenskaper. Så återigen, kom ihåg att packa in den ordentligt. 

 

Presentkort kan ångras upp till 30 dagar efter köpet. 

 

Digitala produkter kan ångras upp till 30 dagar efter köpet så länge produkten inte har laddats ner eller håller på att laddas ner. Du kan därför inte ångra ett köp där nedladdningslänken har använts. 

 

Retur

Retur av fysiska produkter ska ske till följande adress:

 

StjärnDistribution AB
Book Solutions ApS
Lövåsvägen 26, port: 3
791 45 Falun

 

Detta ska du göra: 

 

  1. Skriv ut
    Ladda ner och skriv ut ångerblanketten, fyll i den och bifoga den i paketet du returnerar.
    Alternativt bifoga din följesedel i det paket du returnerar och ringa in de produkter du returnerar.
    Du behöver inte mejla oss angående returen – vi registrerar den helt automatiskt.
     
  2. Packa
    Produkten ska packas ordentligt så att den inte går sönder eller blir blöt under transporten. Under returen så är det du som bär risken för produkten ifall den skulle skadas.
     
  3. Skicka
    Paketet ska skickas direkt till ovanstående adress med PostNord, Early Bird, Schenker eller Budbee. Kom ihåg att notera försändelsenumret ifall paketet skulle gå förlorat under transporten.
    Paketet ska skickas med leverans till ovanstående adress och får INTE skickas till paketbutiken eller annat upphämtningsställe.
    Observera att det inte är möjligt att lämna paketet fysiskt till adressen.

    Om transportören ber om kontaktuppgifter till oss är vår e-postadress: info@dinbokhandel.se
     
  4. Få tillbaka dina pengar
    Så snart vi mottagit paketet kommer vi att återbetala hela beloppet till det betalkort som användes vid köpet och beloppet kommer att finnas på ditt konto inom 1–2 vardagar.
    Observera att det kan ta ett par dagar från det att vi tagit emot själva paketet tills innehållet registrerats som mottaget.

    Det är inte möjligt för oss att återbetala beloppet till ett annat konto.

 

Återlämning av digitala produkter ska göras genom att kontakta oss här.

 

Reklamation

På DinBokhandel.se har du två års reklamationsrätt. Om du erhåller en vara som är defekt, felaktig eller annat ber vi att reklamera inom rimlig tid, varefter vi behandlar ärendet så snart som möjligt. Om en reklamation görs inom två månader efter det att bristen upptäckts kommer reklamationen alltid att vara i god tid. Om reklamationen är berättigad återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Varan skickas efter överenskommelse till:

StjärnDistribution AB
Book Solutions ApS
Lövåsvägen 26, port: 3
791 45 Falun

Vi förbehåller oss rätten att avhjälpa ett eventuellt fel eller skicka en ny vara.

 

Observera! Vi accepterar inte paket som skickas med postförskott eller liknande. Kom ihåg att artikeln alltid ska skickas tillbaka i ordentlig förpackning, eftersom kunden bär ansvaret för artikeln under retur, samt få ett kvitto för leveransen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. 

 

Returer för företag eller offentliga verksamheter

Varor som köpts av företag eller offentlig verksamhet/organisation returneras vanligtvis inte. Om det finns ett behov av detta kan du kontakta vår kundtjänst så hittar vi en lösning.

 

Klagomål

Kontakta vår kundtjänst om du har klagomål gällande ditt köp.

 

Om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här: http://ec.europa.eu/odr. Vänligen meddela oss via vår e-post när du skickar in ett klagomål: info@dinbokhandel.se

 

Licensrättigheter

När du köper en e-bok eller ljudbok mottas en personlig licens. Du får inte sälja eller överföra e-böcker eller ljudböcker. Du ansvarar för att produkten inte sprids till andra. Om detta görs i strid med licensrättigheterna så kan det leda till rättsliga åtgärder. Olika regler för licenser gäller för de olika produkterna, vilket du kan läsa mer om på vår kundservicesida. Alla e-böcker är skyddade med antingen DRM eller digital vattenmärkning. 

 

Systemkrav

Användning av e-böcker och ljudböcker kräver speciell mjuk- eller hårdvara. Du är själv ansvarig för att köpa eller installera dessa. Du kan med fördel besöka vår kundservicesida som kontinuerligt uppdateras med de senaste standarderna. 

 

Personuppgiftsvillkor

Vi är medvetna om att dina uppgifter är känsliga och förhindrar därför missbruk av denna information för att samtidigt tillhandahålla den bästa servicen för våra kunder. 

 

Uppgifter delas inte vidare till tredje part

Ingen tredjepartsinformation skickas till våra kunder. Du kan när som helst tas bort från våra e-postlistor. Du kan när som helst få upplysning om vilken information vi har om dig, där du då kan göra invändningar, jfr personuppgiftslagen. Kontakta vår kundtjänst om du har frågor i samband med detta. Din e-postadress kommer dock att vidarebefordras till TrustPilot i samband med en omdömesförfrågan av ditt köp. 

 

Vilka uppgifter samlas in?

DinBokhandel.se samlar in information om dig när du gör ett köp eller registrerar dig för vårt nyhetsbrev. Vi lagrar dessa uppgifter för att behandla din beställning på bästa möjliga sätt. Vi kan aldrig se din kreditkortsinformation eftersom den skickas krypterad via en säker anslutning. Vi lagrar därför inte dessa uppgifter. Den personliga
informationen registreras på DinBokhandel.se och lagras i upp till fem år, varefter informationen raderas. Dataansvarig på DinBokhandel.se är Anders Hyldig, CTO. 

 

Upphovsrätt

All form av kopiering eller publicering av DinBokhandel.se innehåll är förbjuden. Det är du får inte spela in, avbilda eller kopiera innehåll varken för dig själv eller för andra.
Allt innehåll är upphovsrättsskyddat och får inte användas för text- och datautvinning, inklusive för att träna generativa språkmodeller.

 

 

Allmän information

Book Solutions ApS
Esromgade 15, 3.
2200 København N
Danmark

CVR.: 43351621

 

Observera att returnerade varor inte kan skickas till ovanstående adress.